Članak

Dragan Lukač stariji od zakona: Brisanjem četiri Bošnjaka s liste kandidata prekršio i Ustav FBiH

Lukač je izvršio direktnu diskriminaciju prema ovom članu, a u demantiju se poziva na "zakletvu". Direktor je policijski službenik, zar ne?

Nakon što je direktor-penzioner Federalne uprave policije Dragan Lukač postupio nezakonito te sa predložene liste 15 najuspješnijih kandidata skinuo četiri Bošnjaka i na njihova mjesta stavio Hrvate i jednog kandidata koji se izjasnio kao ostali, pravni stručnjaci izvršili su analizu te utvrdili koje je zakone prekršio Lukač, piše agencija Patria.

Analiza je izvršena na osnovu Lukačevog demanta na pisanja medija u kojem navodi da je postupao shodno zakonu.

Direktor Lukač se u svom odabiru kandidata pozvao na članove 41.stav 1, 43.stav 1. tački 2 i 4 te Član 11. Zakona o unutrašnjim poslovima F BiH (Sl.novine F BiH 81/14) i član 53. stav 3. Zakona o policijskim službenicima F BiH (Sl.novine F BiH broj 27/05,70/08 i 44/11)

Član 41. stav 1 kaže : "Upravom policije rukovodi direktor uprave policije"

To uopće nema nikakve veze sa oglasom i prijemom kandidata koji nisu niti će do završetka školovanja biti dio te Uprave, dakle, ne utječe na izbor kandidata za zapošljavanje niti na njegovo upravljanje Upravom.

Član 43.  u stavu 1 kaže: "U rukovođenju upravom policije direktor policije obavlja slijedeće poslove:

2) Samostalno planira, upravlja, nadgleda i usmjerava cjelokupni rad uprave policije

Lukač je imenovao Komisiju za izbor kandidata čiji je rad nadgledao i usmjerio jer je Komisija dio Uprave policije.

4) Učestvuje u izradi propisa iz nadležnosti Uprave policije

Direktor je sačinio "Pravilnik o načinu i rasporedu testiranja kandidata i sistemu bodovanja u procesu odabira policijskih službenika" broj 09-8822 od 11.08.2016. godine koji sada svojim postupcima krši iako ga je on propisao.

Sačinio je i "Kriterije o metodu, načinu i sistemu bodovanja, testiranja kandidata i provjera fizičke sposobnosti" broj 09-8933 od 11.08.2016. godine koje također ne poštuje jer za zapošljavanje predlaže kandidate sa manjim brojem osvojenih bodova na testiranjima koje je on propisao.

Član 11. na koji se također poziva glasi:

"Struktura zaposlenih Federalnog ministarstva i Uprave policije odražava nacionalnu strukturu stanovništva prema posljednjem važećem popisu stanovništva u Bosni i Hercegovini.

Ovo se odnosi na uposlene u Ministarstvu i Upravi. Ne na ljude koji tek apliciraju za posao. Ni ovaj član ne bi bio sporan da se direktor ne poziva na popis stanovništva F BiH umjesto BiH kao i što je u potpunosti sporno to što u oglasu ovo nije navedeno kao uvjet za zapošljavanje niti struktura zaposlenih u FUP-u, što kandidati ne mogu znati. Čak u formularu piše da izjašnjenje po ovom osnovu nije obavezno. Dakle, ako kandidat ništa ne popuni, prema čemu bi onda direktor odlučivao ili bi to sam zaključivao kao što je sad odlučio ko je ko? I na koncu, koji je popis važeći u BiH. Onaj 1991. ili ovaj 2013.?

I posljednji član na koji se Lukač nadovezuje u svom "odbiru kandidata" je član 53. stav 3) koji kaže:

Žalba na odluku komisije za izbor : (3) "Tek kada policijski odbor odluči o svim podnesenim žalbama rukovodilac će odobriti konačnu listu svih kandidata predloženih za zapošljavanje".

Dakle, lista koju je on odobrio nije konačna. Ostavlja da Policijski odbor odluči ali je već prije te odluke uzeo Zakon u svoje ruke i odredio listu iako je sve što je komisija uradila ispravio a tek nakon žalbi je kao direktor mogao i smio reagovati a to se vidi u ovom članu u riječi "rukovodilac". Da je to tako pokazuju članovi Zakona i njegovog pravilnika koje je svjesno zaobišao.

Član 51.  Zakona o policijskim službenicima (Sl.novine F BiH broj 27/05) decidno propisuje pravila postupka izbora kandidata. Dakle Zakon, a ne Pravilnik koji je donio direktor i koji je podzakonski akt. Stav 4 ovog Zakona propisuje obaveze komisije i svrhu njenog postojanja:

Član 51.  Pravila postupka izbora 

(4) Komisija za izbor:  

a) utvrđuje sadržaj testova iz stava 2. ovog člana, uz odobrenje rukovodioca;  

b) utvrđuje konačan rezultat za svakog kandidata na osnovu ukupnog zbira rezultata svakog od testova;  

c) odlukom izdaje listu kandidata koji su pristupili testiranju;  

d) predlaže kandidate koji imaju najveći broj bodova sa liste iz tačke c) ovog stava, radi zapošljavanja u skladu sa oglašenim brojem slobodnih radnih mjesta. 

Zaobilazi Direktor i član 52. koji mu daje u obavezu da navede bodovnu listu kandidata koji su završili testiranje (što je komisija učinila) a zatim i kandidate koje je komisija na toj bodovnoj listi predložila za zaposlenje.

Član 52. Obavještenje

(1) Policijski organ objavljuje na svojoj oglasnoj ploči listu sa rezultatima postignutim na svakom testu kao i konačne rezultate svih kandidata koji su pristupili testovima najkasnije u roku od trideset dana od dana posljednjeg testiranja. Na bodovnoj listi navode se i kandidati koji su uspješno završili testiranje i kandidati koji su predloženi za zapošljavanje.  

(2) Kandidat koji je pristupio testiranju iz člana 51. stav 2. ovog Zakona ima neometan pristup rezultatima svojih testova.  

Također, kao pravi "umjetnik" Direktor je zaobišao i član 35. Zakona o unutrašnjim poslovima F BiH (Sl.novine F BiH 81/14) koji kaže:

Član 35. Rad policijskih službenika

Rad policijskih službenika podliježe nediskriminaciji po bilo kom osnovu  kao što je pol, rasa, boja kože, religija, etničko ili socijalno porijeklo, povezanost sa nacionalnom manjinom, političko ili drugo mišljenje, imovina, rođenje ili drugi status

Lukač je izvršio direktnu diskriminaciju prema ovom članu, a u demantiju se poziva na "zakletvu". Direktor je policijski službenik, zar ne?

Član 89. Zakona o unutrašnjim poslovima F BiH (Sl.novine FBiH 81/14) u članu 89. Povrede službenih dužnosti direktora policije stoji:

4) Davanje netačnih podataka koje utiču na donošenje odluka nadležnih organa

7) prikrivanje činjenica o načinu izvršenja službenih zadataka

11) Vršenje aktivnosti koje nisu u skladu sa interesima Federalnog ministarstva i Uprave policije odnosno kojima se narušava ugled Federalnog ministarstva i Uprave policije.

14) Izdavanje naređenja čije bi izvršenje predstavljalo krivično djelo

15) Diskriminisanje pri vršenju dužnosti na osnovu rase, boje kože, pola, jezika, religije, političkog ili drugog opredjeljenja, nacionalnog ili socijalnog porjekla ili po bilo kom drugom osnovu.

Lukač je prekoračio svoje ovlasti i počinio disciplinski prekršaj. Lukač je svjesno zaobišao da ispoštuje članove zakona, čime je učinio i tri krivična djela i to:

- Samovlašće (član 370 KZ F BiH),

- Zloupotreba položaja ili ovlaštenja (Član 383 KZ FBiH) i

- Povreda ravnopravnosti pri zapošljavanju (Član 279 KZ F BiH)

i na kraju Ustav F BIH koji u GLAVI II član 2. tačke d) doslovno ističe: " zabranu svake diskriminacije zasnovane na rasi, boji kože, polu, jeziku, religiji ili vjerovanju, političkim ili drugim uvjerenjima, nacionalnom i socijalnom porijeklu" a čime je ugrozio i osnovno ljudsko pravo na rad četiri kandidata provedbom upravo te diskriminacije. 

Lukačevo brisanje staža

Prema zvaničnoj web stranici FUP-a  Dragan Lukač rođen je 1956. godine u Bosanskom Šamcu. Na Filozofskom
fakultetu u Sarajevu diplomirao je 1979. godine i stekao zvanje profesora filozofije i sociologije. U policijskoj službi je neprekidno od 1982. godine. Prema ovim navodima Dragan Lukač ima 62 godine starosti i 35 godina aktivne službe.

Ako se računa da policijski službenici imaju benificirani radni staž od 4 mjeseca na godinu dana odnosno da se 12 mjeseci računa kao 16 onda prostom matematikom se zaključuje da policijski službenik već nakon 30 godina aktivnog staža ima 40 godina penzijskog.

Dakle, Lukač je prije 5 godina trebao biti penzionisan. Lukač ima 46 i pol godina radnog staža ako mu se uračuna i ovih 5 sa beneficijom. Podsjećamo, Lukač je 2010. godine zatražio brisanje dijela staža kako bi izbjegao penziju. Istražni organi, kao i Tužilaštvo KS zaprimili su na desetine prijava protiv Lukača, ali do danas nema nikakve reakcije. 

Objavljujemo dokumente u kojima se vidi brisanje staža

 

#BiH