Piše: Amina Čorbo-Zećo
Još uvijek je neizvjesna sudbina GRAS-a, a sve se glasnije govori i o stečaju ove kompanije koja je zadužena za javni gradski saobraćaj u Kantonu Sarajevo, piše novinska agencija Patria.
Godine lošeg upravljanja u ovoj kompaniji dovele su i do toga da je uveden prinudni upravnik KJKP GRAS Haris Gušić. Premijer Elmedin Konaković njega je najavio kao najbolji izbor i čovjeka koji bi mogao spasiti GRAS. Dovitljivi premijer koji sebe voli nazivati moralnom vertikalom i spasiocem Kantona Sarajevo prilikom imenovanja je kazao „da GRAS-u sami ne mogu pomoći ni Houdini ni Coepperfield, ali da je Gušić najbolji izbor“.
Javnost je očekivala od ovog magistra nauka s bogatim iskustvom poteze koji će doprinijeti prosperitetu ovog javnog preduzeća, korake koji će značiti pogled u svjetliju budućnost, odlučnost da krivično goni one prije sebe...No od svjetlije budućnosti samo smo dobili oprane tramvaje i to je prikazano kao mali korak za javnost, ali veliki za GRAS.
Gušić nikad nije bio direktor, ali je rukovodio kompanijama koje se bave transportom i organizacijom prijevoza u Luksembrugu, Dubaiju i Francuskoj...u iščekivanju novih poteza nakon pranja tramvaja, dobili smo hladan tuš, a Gušićev briljantni prijedlog dobio je podršku Konakovića i Vlade. Imat ćemo skuplje karte, obavezu kupovine mjesečne karte vozili se ili ne vozili gradskim prevozom!?
Konaković je govorio da Gušić vjerovatno nije svjestan specifičnosti GRAS-a, ali da jesu oni i da će mu pomoći da povuče prave poteze kako bi smanjio gubitke na mjesečnom nivou. I baš su mu pomogli. Takve ideje malo ko na svijetu ima. Poskupi uslugu, ukloni konkurenciju!
Sada se javnost s pravom pita, zašto nije mogao poskupiti karte npr. i Avdo Vatrić kojeg su smijenili s pozicije generalnog direktora GRAS-a? Je li možda manje boli kada ovakvu odluku saopći Gušić? Konakovića sigurno da, jer ipak je Gušić njegov izbor i sada smo na pola puta da građani plate sav lopovluk onih koji su uništili GRAS. Pravosudni organi šute, a imaju posla itekako, ali od njih nismo drugačije naučili, godinama šute na vlastodržački kriminal, a građani šute dok plaćaju cef profućkanih miliona.
Posebna priča su i sindikalci, a njihova uloga sve je jasnija. I oni očito rade za vlasti, a ne radnike i kolege.
GRAS je na rubu stečaja s 350 miliona KM akumuliranog gubitka, a vrijednost kapitala je oko 120 miliona, a Sindikat nikada tiši. Jasno je i zašto je tako, jer su pojedinci s čela Sindikata GRAS-a uživali sva dobra ovog javnog preduzeća i imali beneficije.
Godinama se već govori i o radu Sindikata ove kompanije i nalazu Finansijske policije FBiH u kojoj su utvrđene brojne nezakonite aktvnosti. O tome su upoznati svi, od Vlade KS do Tužilaštva FBiH, a postoje i prijave u Tužilaštvu KS, no konačnih odluka tužilaca nema!
Nalaz Finansijske policije urađen je još 2015. godine, a analiziran je period od 2006. do 2014. U javnosti je osvanula 2013. godina, a inspekcijom koju je izvršila Finansijska policija Federalnog ministarstva finansija u predmetu poslovanja Samostalnog sindikata radnika KJKP GRAS za 2013. godinu, navodi se da su sindikalci potrošili više od 205.000 KM na ime raznih troškova, a od toga samo na odlazak na more 61.020 KM.
Adnanu Himzaniji, predsjedniku Sindikata komunalne privrede u GRAS-u isplaćivane su različite naknade, kao i one za telefonske račune. No, tužilaštva ništa nisu poduzela.
Sada smo došli i u posjed dokumenta u kojem je Avdo Vatrić, bivši direktor GRAS-a stavio van snage „Odluku Uprave preduzeća od 13. jula 2015. godine kojom se odobravaju troškovi goriva u iznosu od 100 litara mjesečno, za vozilo šefa naplate Himzanije Adnana“. Odluka je stavljena van snage 23. marta 2017.
Dakle, 21 mjesec Himzanija je mjesečno u privatni automobil sipao gorivo, sve dok Vatrić nije stavio odluku van snage!
Konaković o ovome šuti! Radnici se pitaju zašto? Jedni tvrde da premijer Elmedin Konaković i ministar Mujo Fišo su najveća podrška Himzaniji za razvaljivanje firme. Šta se iza brda valja znat ćemo ubrzo, kada dođu na naplatu novi dugovi GRAS-a.