Članak

Omerović: Hrvatska ne treba ići na štetu i protiv interesa BiH

Govoreći o gradnji Pelješkog mosta o čemu Hrvatska nema saglasnost BiH Omerović smatra da su za mirno rješenje diplomatskog spora neophodna pravna i diplomatska sredstva koja stoje na raspolaganju rav

SARAJEVO, (Patria) - "Pristup otvorenom moru je unutrašnje pitanje Bosne i Hercegovine" bila je tema današnje sesije Kruga 99, a uvodničar Enis Omerović, stručnjak za međunarodno pravo kazao je da je međunarodni ugovor između BiH i Hrvatske o državnoj granici iz 1999. godine još uvijek na pravnoj snazi i da u međunarodnom pravu jednom utvrđena granica ostaje važeća dok se ne donese novi međunarodni ugovor.

- Sa pozicije BiH ne bi trebalo da išta bude sporno u pogledu sporazuma iz 1999. godine, koji se još uvijek privremeno primjenjuje, obzirom da nije parlamentarno ratificiran ni od hrvatskog Sabora, a niti od Parlamentarne skupštine BiH - rekao je Omerović.

Govoreći o gradnji Pelješkog mosta o čemu Hrvatska nema saglasnost BiH Omerović smatra da su za mirno rješenje diplomatskog spora neophodna pravna i diplomatska sredstva koja stoje na raspolaganju ravnopravno svim državama svijeta. 

Istakao je da je interes hrvatske da teritorijalno što bolje poveže svoje državno područje što, kako je kazao, može biti interes i Evropske unije u smislu da njena punopravna državna članica što bolje nadzire svoj državni prostor.

- To nikako ne treba štetiti interesima susjedne BiH. Ne treba se time štetiti interesima BiH, odnosno Hrvatska ne treba raditi ništa na štetu odnosno povređujući opće međunarodno pravno, a posebno pravo mora - istakao je Omerović.

Najbolja alternativa za Pelješki most bio bi tunel koji bi koštao šest puta manje od izgradnje jednog rizičnog mosta, smatra Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke. 

- Alternativa je da se na ovom mjestu 2.400 metara širine napravi tunel. Takav tunel sa svom opremom po izračunu splitskog profesora Jure Radnića, najpoznatijeg mostovdžije, ne bi koštala više od 100 miliona. To je za šest puta manji trošak nego što je most na kritičnom mjestu. Most na kritičnom mjestu je vrlo opasan - rekao je Kovačević.

Hrvatska najavljuje gradnju Pelješkog mosta u Neumskom zaljevu, kako bi povezala dio Dubrovačko-neretvanske županije sa kopnom Hrvatske, bez da se mora prolaziti kroz teritoriju Bosne i Hercegovine ili koristiti pomorski saobraćaj.  Gradnja tog mosta Bosni i Hercegovini bi zatvorila pristup otvorenom moru, iako joj je to pravo zagarantovano UN-ovom Konvencijom o pravu mora. 

Hrvatska je za izvođača radova izabrala kineski konzorcij predvođen kompanijom China Road and Bridge Corporation. 

Još uvijek nije razriješeno ni pitanje kakvu saglasnost je Hrvatska pokazala Briselu, kada je EU od nje zatražila saglasnost BiH za gradnju mosta kako bi EU odobrila sufinansiranje tog projekta, kada takva saglasnost od strane BiH ne postoji.

#BiH