BiH, (Patria) - Evidentno je da predizborna kampanja u Bosni i Hercegovini nije nikada ni prestala od 2014., a danas osam mjeseci prije Općih izbora njen intenzitet samo se pojačava. Pri tome građani u Bosni i Hercegovini nemaju nikakve koristi od toga. Primjetio je to i premijer BiH Denis Zvizdić, iako i iz njegove SDA svakodnevno stižu populistička saopćenja za javnost. Na snazi je pravilo: „ko će koga jače i bolje uvrijediti“. Građani BiH od svega imaju samo lošu predstavu.
- Evropska budućnost BiH je zagarantirana. BiH je u Strategiji pozicionirana tako da nam je upućena poruka da u skladu s našim angažmanom i ako na prvom mjestu budu reforme, socijalna i ekonomska pitanja, a odmaknemo se od neproduktivne predizborne kampanje, možemo očekivati brzi napredak te da uskoro otvaramo poglavlja i neka i zatvaramo - istaknuo je Zvizdić.
Mnogi eksperti mišljenja su da će predizborna kampanja ove godine biti najprljavija do sada. Takvo mišljenje dijeli i Almir Terzić, politički analitičar i novinar.
- Stranke neće birati sredstva i načine da ostanu ili dođu do vlasti. Koristit će se svi raspoloživi načini da se za neuspjeh optužuju oni drugi, bez obzira da li su sa njima činili koaliciju ili su na suprotstavljenim stranama.
Oni koji budu glasniji u tome predstavljat će se kao jedini i istinski zaštitnici naroda i građana kojim se obraćaju. Najtragičnije je što će ti i takvi odmah nakon zatvaranja birališta sa istim onim koje su optuživali za sve i svašta prvi pregovarati o uspostavi vlasti – kaže Terzić u komentaru za novinsku agenciju Patria.
Ističe da su pred izbore svi svakome neprijatelji, a poslije izbora svako svakome prijatelj.
- I prije i poslije jedini gubitnici će biti birači - građani koji ne budu znali prozrijeti to i bar svojim glasom ne učiniti da budu dio toga. To je jedna dimenzija. Druga je da će se u toku izborne kampanje i dalje obećavati nerealne stvari. Najveću manipulaciju će činiti oni koji će obećavati evropski i NATO put jer je to kategorija sa kojom se može rastezati u nedogled. Ne treba očekivati da će političke partije same od sebe obećavati realne stvari. Birači i građani trebaju da postavljaju pitanja kandidatima da li je to realno što obećavaju.
Sve je dakle, na biračima koji moraju biti regulatori i onda u skladu sa tim da daju svoje povjerenje onim koji budu obećavali ono što je realno. Bojim se ipak, da će jezik mržnje, straha, te prijetnje biti dominantne u javnom diskursu i da će biti sve izraženije kako se budemo približavali oktobru – smatra Terzić.