Svi vjerski praznici, pa tako i Božić, trebali bi biti dani u kojima je komšijska ljubav i međusobna saradnja najveća. Međutim, u nekim zemljama i društvima, u kakva svakako spada BiH, ili barem neki dijelovi nje, vjerski praznici nekim „ljudima“ posluže kao idealna prilika za iskazivanje najnižih nacionalističkih strasti.
Umjesto zajedničkih proslava i obilježavanja vjerskih praznika, u pojedinim dijelovima BiH, Božić je vrijeme kada oni građani, koji čine nacionalnu manjinu u tom dijelu zemlje, s prvim mrakom moraju zaključavati svoja vrata u strahu od nacionalističkog orgijanja svojih većinskih komšija.
Humanitarna organizacija “Merhamet” MDD podijelila je uoči pravoslavnog Božića pakete pomoći za sve socijalno ugrožene srpske porodice u Mostaru i njihovu djecu. Ovakav ljudski čin u normalnim društvima ne bi uopšte trebao biti vijest nego ustaljena normalna praksa.
Merhamet se ovaj put odlučio za Mostar, dok su za katolički Božić prije petnaest dana podijelili pakete pomoći u Bihaću. Iz Merhameta su istakli kako su se odlučili pomoći porodicama slabijeg imovnog stanja da dočekaju blagdan malo svečanije.
Istog dana, kada su predstavnici Merhameta u Mostaru dijelili božićne poklone, ispred Memorijalnog centra u Potočarima kod Srebrenice, gdje su ukopani posmrtni ostaci 8.372 žrtve srebreničkog genocida, odložena je vreća sa svinjskim otpadom.
Takav neljudski i anticivilizacijski čin predstavlja direktan udar na onaj mali broj bošnjačkih povratnika koji su se odlučili na povratak u srebrenički i podrinjski kraj. Kao i kod ranijih slučajeva napada na povratnike, MUP RS-a nije pronašao ništa sporno u tome.
Također, Srebrenicom je na Badnje večer kružio konvoj sa muzičarima i pjevačem, sa kojeg su pjevane četničke pjesme, a konvoj se zaustavio pred kućom srebreničkog načelnika Mladena Grujičića, dok je pjevač pjevao četničku pjesmu „U mog đeda brada je do pasa“.
„To se ranije nije dešavalo. Možda smo slične situacije imali u ranim fazama povratka u Srebrenicu, ali ne i nakon toga, ili ne u tolikoj mjeri. Proslava Božića kako je to sinoć urađeno u Srebrenici ne može imati veze sa Bogom. Mi poznajemo jedni druge. Vjekovima živimo zajedno i znamo kako komšije trebaju da slave svoj blagdan. Treba jedni druge da uvažavamo, da pijemo jutros kafu zajedno, a desilo se nešto što je suprotno od toga i što je opasno“, rekao je za Patriju bivši načelnik Srebrenice Ćamil Duraković.
S druge strane, pravoslavni vjernici su zapalili badnjak u dvorištu Stare pravoslavne crkve u Sarajevu čime je obilježen početak proslave Badnje večeri. Sasvim dostojanstveno i bez ikakvih problema, kako je uostalom i normalno u svakom civilizovanom društvu.
Službu bdijenja u crkvi predvodio je mitropolit dabrobosanski Hrizostom nakon čega je uslijedilo tradicionalno paljenje badnjaka, u čemu su pomogli brojni vjernici koji su se okupili. Mitropolit je tokom obreda poslao poruke mira i poželio sretno Badnje veče i Božić.
Primjeri iz Mostara i Sarajeva morali bi postati normalan i uobičajen način proslavljanja svih vjerskih praznika u BiH, dok nadležne institucije napokon moraju početi raditi svoj posao i kažnjavati one koji praznike koriste kao idealnu priliku za nacionalističko divljanje. /H. Ljevo/