Članak

The Guardian provalio Facebook: Imate pravo vrijeđati javne ličnosti, ali ih ne smijete označiti

Definicija javne ličnosti treba da se ažurira kako bi se "podigao prag ... u vremenima koja su sve više digitalno angažirana", kažu izvori

SARAJEVO, (Patria) - Facebook-ova politika maltretiranja i uznemiravanja izričito omogućava usmjeravanje „javnih ličnosti“ na načine koji su inače zabranjeni na web lokaciji, uključujući „pozive na [njihovu] smrt“, prema uputi internih smjernica za moderatore koje su procurile do britanskog Guardiana.

Facebook definira javne ličnosti tako što uključuje ljude čija tvrdnja o slavi može biti jednostavno velika društvena mreža koja prati ili rijetko izvještava u lokalnim novinama.

Smatraju se dopuštenim metama za određene vrste zlostavljanja "jer želimo omogućiti raspravu, koja često uključuje kritičke komentare ljudi koji se pojavljuju u vijestima", objašnjeno je.

Informacije dolaze u vrijeme dok se društvene mreže suočavaju s obnovljenim kritikama zbog zlostavljanja na njihovim platformama, uključujući vojvodu i vojvotkinju od Sussexa i profesionalne nogometaše, posebno tamnopute zvijezde poput Marcusa Rashforda. Facebook, koji je također vlasnik Instagrama, promijenio je svoje politike kao odgovor na kritike, uvođenje novih pravila za pokrivanje zlostavljanja poslanih putem izravnih poruka i obavezivanje na suradnju s policijom zbog govora mržnje.

U detaljnim smjernicama koje je Guardian vidio, a kreću se na više od 300 stranica i datiraju od decembra 2020. godine, Facebook objašnjava kako razlikuje zaštitu između privatnih i javnih osoba.

„Za javne ličnosti uklanjamo ozbiljne napade, kao i određene napade kod kojih je javna ličnost direktno označena u postu ili komentaru. Za privatnike naša zaštita ide dalje: uklanjamo sadržaj koji bi trebao pogoršati ili posramiti, uključujući, na primjer, tvrdnje o nečijoj seksualnoj aktivnosti “, kaže se.

Privatne osobe ne mogu biti ciljane „pozivima na smrt“ na Facebooku, ali javne ličnosti jednostavno ne mogu biti „namjerno sačuvane“ takvih poziva: u skladu sa Facebook-ovom politikom uznemiravanja, legitimno je pozivati ​​na smrt maloljetne lokalne slavne osobe sve dok korisnik ih, na primjer, ne označi u postu.

Slično tome, javne ličnosti ne mogu biti „izložene“ sadržaju „koji hvali, slavi ili se ruga njihovoj smrti ili ozbiljnoj fizičkoj povredi“.

Definicija javnih ličnosti kompanije je široka. Svi političari se računaju, bez obzira na nivo vlasti i jesu li izabrani ili se kandidiraju, kao i svaki novinar koji je zaposlen „da javno piše / govori“.

Internet slava dovoljna je za kvalificiranje pod uvjetom da korisnik ima više od 100.000 obožavatelja ili sljedbenika na jednom od svojih računa na društvenim mrežama. Biti u vijestima dovoljno je da se korisnicima oduzme zaštita.

Propuštanje Facebook-a podvlači strategiju djelovanja u represivnim režimima 

„Ljudi koji su spomenuti u naslovu, podnaslovu ili pregledu 5 ili više vijesti ili članaka u medijima u posljednje dvije godine“ računaju se kao javne ličnosti. Široki izuzetak od tog pravila je da djeca mlađa od 13 godina nikada ne računaju.

Imran Ahmed, osnivač Centra za suzbijanje digitalne mržnje, opisao je otkrića kao "razmrdavanje".

"Uprkos visokim napadima posljednjih godina, uključujući ubistvo Jo Coxa i domaće terorističke napade američkog Kapitola, Facebook promovira nasilje nad javnim službenicima ako nisu označeni u postu", rekao je Ahmed i dodao da bi kao rezultat toga mogla biti ugrožena sigurnost drugih javnih službenika i ličnosti.

„Izuzetno vidljivo zlostavljanje javnih ličnosti i poznatih ličnosti djeluje kao upozorenje - poslovična glava na štuci - drugima. Koriste ga akteri mržnje zasnovani na identitetu koji ciljaju žene i manjine kako bi odvratili učešće upravo onih grupa koje su borci za toleranciju i inkluziju toliko naporno radili na uvođenju u javni život. To što netko nije označen ne znači da se poruka ne čuje glasno i jasno. "

Postoji još jedan široki izuzetak za - i zaštitu - onih koji su „nehotične“ javne ličnosti. To su javne ličnosti „koje nisu istinske ličnosti i koje se nisu angažirale sa svojom slavom, OSIM DA nisu optužene za kriminalne radnje“, prema smjernicama.

Facebook drži tajnu listu ovih nehotičnih javnih ličnosti, koja nije sadržana u dokumentima koje je vidio Guardian. Ali prisustvo društvenih medija naznačeno je kao de facto dokaz da se korisnik "povezao sa svojom slavom".

Pokušaj iscrpnog definiranja svih aspekata uznemiravanja znači da Facebook pravila uključuju i iznenađujuće detalje. Na primjer, korisnici mogu maltretirati mrtve ljude, ali samo ako su umrli prije 1900. godine i smiju „maltretirati“ izmišljene likove (moderatorima se kaže da poduzmu „NO ACTION“ protiv sadržaja „Homer Simpson je kučka“) .

Ali odluka da se korisnicima dozvoli maltretiranje i uznemiravanje čak i manjih javnih ličnosti na način na koji kompanija zabranjuje onima koji su klasificirani kao privatne osobe, vjerojatno će izazvati zabrinutost kod istaknutih korisnika koji su se žalili da Facebook ne čini dovoljno da zaštiti javne ličnosti od zlostavljanja glavnoj platformi ili na Instagramu.

Facebook-ova politika maltretiranja i uznemiravanja zaista štiti javne ličnosti od napada, uključujući direktne prijetnje teškom fizičkom ozljedom, omalovažavajuće seksualne uvjete ili prijetnje objavljivanjem ličnih podataka.

Ali razumije se da kompanija vjeruje u dopuštanje ljudima da preispituju ili kritiziraju javne ličnosti, pri čemu upućeni ističu „figurativni govor“ kao što je „Boris Johnson bi trebao jednostavno umrijeti ili već podnijeti ostavku“ ili „samo umrijeti već [Jair] Bolsonaro, ne radiš bilo bi bolje za vaš narod ”.

Definicija javne ličnosti treba da se ažurira kako bi se "podigao prag ... u vremenima koja su sve više digitalno angažirana", kažu izvori, uključujući pružanje dodatne zaštite aktivistima i novinarima koji se već tretiraju kao visoko rizični pojedinci.

Razlog zbog kojeg se neki sadržaj uklanja samo u trenutku kada je javna ličnost označena jest taj što Facebook vjeruje da to postaje više "namjerna šteta" i što znači da će ga vjerovatnije vidjeti.


Više pročitajte ovdje

Za informacije objavljene u ovom članku odogovrna je isključivo medijska kuća The Guardian

#Svijet