SARAJEVO, (Patria) - Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine uputila je inicijativu prema Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje BiH za ukidanje akciza i cestarina na naftu i naftne derivate i povrat PDV za prijevoznike.
U maloprodajnoj cijeni goriva država od građana uzima polovicu po osnovu nameta. Iako je u posljednjih 15 godina po osnovu akciza i cestarina prikupljeno više od 13 milijardi maraka, najmanje koristi imaju građani. Umjesto u investicije i zapošljavanje, novac služi uglavnom za krpljenje budžetskih rupa, upozoravaju ekonomisti.
Iako su zagovornici povećanja akciza i putarina na gorivo prije četiri godine tvrdili da će dovesti do zamaha u gradnji puteva i autoputeva, značajnih investicija i zapošljavanja, malo od toga se ostvarilo u praksi. Najveći ceh po običaju plaćaju građani. Ovaj put doslovno kroz cijenu nafte i njenih derivata na benzinskim pumpama.
Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine uputila je inicijativu Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje za oslobađanje plaćanja akciza, putarina i povrat PDV-a za prevoznike.
- Postoji inicijativa za izmjenu Zakona o akcizama na naftu i naftne derivate, koja je stigla od Vanjskotrgovinske komore BiH. Ta inicijativa je kod Upravnog odbora UIO i biće razmatrana na jednoj od narednih sjednica – rekao je glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje Ratko Kovačević.
Moramo vršiti pritisak na političare da mijenjaju odluke u korist građana. Od 33 nameta na gorivo građani nemaju ništa, kaže predsjednik udruženja “Futura” Marin Bago. Napominje da ako točite 50 maraka benzina, 24 marke uzima država kroz razne dažbine.
- Građani su u zadnjih deset godina platili vrijednost izgradnje tri autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu i da se ne naplaćuju putarine. Najbolje je te namete ukinuti, dobili bismo jeftinije gorivo i mogli bismo zahtijevati da pojeftine i drugi proizvodi – napominje Bago.
Ako Upravni odbor UIO prihvati inicijativu za smanjenje akciza i putarina, prijedlog ide na Vijeće ministara, pa u Parlamentarnu skupštinu Bosne i Hercegovine. U najboljem slučaju trebaće nekoliko mjeseci za epilog, pod uslovom da bude odblokiran rad institucija Bosne i Hercegovine.