Piše: Rasim Belko
Nada radnika GRAS-a da će s novom Vladom Kantona Sarajevo krenuti nabolje brzo se raspršila i pretvorila u novu agoniju.
Adnan Himzanija, bivši predsjednik sindikata GRAS-a optužen zbog udruživanja radi činjenja krivičnih djela i manevrisanja s javnim nabavkama, čini se i danas upravlja kompanijom koja je žila kucavica glavnog grada BiH kada se govori o javnom prijevozu.
Himzanija se sklonio s pozicije predsjednika Sindikata GRAS-a na mjesto predsjednika Sindikata komunalne privrede. Dovoljno blizu da kontroliše svoje ljude i dešavanja u GRAS-u a da ga niko za to ne može teretiti.
Dio kadrova iz bivše uprave, a koji su blisko sarađivali sa Himzanijom tako odbijaju napustiti kancelarije i ustupiti ih novim kadrovima. Nova vlast u KS želi udahnuti i novi život u GRAS, ali čini se da im izbor kadrova s kojima bi to uradili ne idu naruku. Za predsjednika NO imenovan je Adis Šehić, nekada v.d. direktor Grasa i bivši direktor problematičnog autobuskog saobraćaja. Za Šehića se već dugo priča da je rezao granu na kojoj sjedi tako što je više štitio interese Centrotransa i prepuštao im autobuske i minibuske linije. O tome svjedoči i zapisnik iz 2012 godine.
Faksimil Zapisnika iz 2012. godine
Kakve su Šehićeve namjere možda najbolje ilustrira činjenica da mu je na poziciji sekretara društva zasmetala žena koja je u vrijeme bivšeg direktora Harisa Gušića odbila ići u kriminalni tal s nabavkom polovnih autobusa od kojih je danas većina željezno groblje u garaži GRAS-a.
Ništa se nije promijenilo ni dolaskom novog direktora Ismeta Kape. Čini se da je Kapo vrlo brzo ušao u fol starih mahera poput Himzanije i Šehića.
Novi direktor danas je sve više odmetnik i uglavnom ignoriše ono što Ministarstvo saobraćaja KS očekuje od njega. U krugu GRAS-a se prepričava da se ministar koji GRAS-u obezbjeđuje novac za nova vozila i želi graditi tramvajsku prugu prema Hrasnici smatra "balavcem" kojeg se ne mora slušati. Tako se s recidivima stare uprave opstruira realizacija okončanog tendera za nabavku dodatnih trolejbusa za koje je Vlada KS osigurala novac. Nova uprava prema saznanjima Patrije ima "stare jarane" iz Njemačke koji su nekada GRAS-u isporučivali trolejbuse od kojih ni preduzeće ni građani nisu imali koristi.
Samo po sebi nameće se pitanje kako je direktor Kapo došao u poziciju iznad ministra Štete. To upućuje da postoje struje u SDP-u, čiji član je i Himzanijin sin, koje podržavaju bahatost v.d direktora.
Bezobrazluk direktora Kape ogleda se i u činjenici da mimo velikog broja stručnjaka u GRAS-u i pored vladinog Moratorija na zapošljavanje dovodi svog “stručnjaka” da ga savjetuje. Novi uhljeb, koji zasigurno ništa dobro neće donijeti toj kompaniji, kao ni sklekovi kojima navodno direktor Kapo liječi stres od teškog posla.
Veći dio radnika, oni nekontrolirani, zadovoljni su aktivnostima ministra Štete, pa bi mu to trebala biti dodatna obaveza da još agilnije rješava pitanja GRAS-a i da se suprotstavi unutarstranačkim opstrukcijama.
A da su radnici GRAS-a zadovoljni radom ministra Štete pokazuje i pismo koje su mu uputili. Sindikat vozača GRAS-a, anonimnim pismom istakao je zadovoljstvo što konačno jedan ministar radi na oživljavanju GRAS-a.
Osim pohvale za rad ministru Šteti, radnici su naveli i par opasnosti i opstrukcija o kojima su ga upozorili.
“Željeli bismo Vas upozoriti na par stvari koje možda niste znali, a koje nisu dobre po našu firmu. Imenovanjem novog v.d. direktora, gospodina Ismeta Kape (koji je u firmu došao s ulice, a predstavljen je kao stručnjak iz oblasti autoindustrije), vraćeni smo unazad u doba Gušića (koji je došao iz konobe sa stočne pijace u Sarajevu s falsifikovanom diplomom), Himzanije i drugih koji su od 2006. činili sve da sruše firmu”, kaže se u pismu.
Metode pritisaka na članove uprave su različiti. Koriste se čak i detalji o "intimnim vezama" unutar GRAS-a koje bi mogle procuriti u javnost ako nekome padne na pamet presjeći uhodane mehanizme tenderskih malverzacija. S razlogom se postavlja pitanje ima li čega da se plaši aktuelni predsjednik NO Adis Šehić.
Predsjednik Sindikata vozača GRAS-a nije potpisao pismo ministru, ali ne krije kako mu godinama smeta što nema nikakvog napretka.
Vozači u pismu navode i direktne krivce za probleme s javnim nabavkama, a na spisku su: “Evelina Muhović, Senad Međedović, Ifet Kujević, Dalida Begović, Haris Kadić, Izo Kukan, Džana Kukan”.
Ministar ne krije da svakodnevno dobija pisma iz GRAS, što od sindikata, što anonimna, ali i dalje vjeruje kako će stvari krenuti na bolje. Ministrov problem bi mogla biti činjenica da su se iz GRAS-a "rušile Vlade", a dodatni problem ove je što se u GRAS-u sudaraju različiti interesi vladajuće šestorke.
Stotine miliona duga, kriminal, korupcija, nepotizam. Mnogo je toga što bi policijske agencije trebale istraživati. Zbog čega to trenutno radi samo Tužilaštvo Tuzlanskog kantona je upitno. Ono što je sigurno, aktuelna Vlada KS mogla bi biti još jedna u nizu koja na pitanju problematike GRAS-a nije položila ispit.
Stoga bi, prije svih, ministar Šteta morao razmisliti o konkretnom djelovanju i novim imenima koja bi bila spremna počistiti firmu od kadrova koji su je i odveli na rub postojanja. U suprotnom, jednog dana neki od njih bi mogli sjesti u fotelju ministra ili premijera Kantona Sarajevo.