Članak

Eksperti: Kinezi će gradnjom Pelješkog mosta poremetiti tržiše rada i sniziti plaće u Hrvatskoj

Jutarnji list je u posjedu fotografija utovara pilota na brod u Kini. Riječ je o najdužem pilotu od 127 metara, koji će se zabijati u morsko dno.

(Patria) - Prve čelične cijevi - piloti budućeg mosta Pelješac na putu su iz Kine prema Hrvatskoj.

Jutarnji list je u posjedu fotografija utovara pilota na brod u Kini. Riječ je o najdužem pilotu od 127 metara, koji će se zabijati u morsko dno.

Hrvatska započinje gradnju Pelješkog mosta u Malostonskom zaljevu, kojim će spojiti Dubrovačko-neretvansku županiju sa kopnom Hrvatske. Bosna i Hercegovina je negodovala zbog tog mosta, jer joj se zatvara jedini izlaz na otvoreno more, ali su hrvatske vlasti odlučile ignorirati pozive iz Sarajeva da se stopira gradnja mosta dok se barem ne utvrdi granica između dvije zemlje i BiH osigura nesmetan izlaz do međunarodnih voda.

Ni u Bruxellesu nema zadovoljstva zbog činjenice da bi nepovratna europska sredstva (357 miliona eura) kojima se finansira 85 posto troškova gradnje mosta, trebala završiti kao prihod kineske kompanije.

Pelješki most, ističu analitičari, uklapa se u kinesku strategiju ulaganja na Balkanu i u Europi – Pelješki most naime jednog će dana biti dio jadransko-jonskog koridora koji je dio kineske strategije što kraćeg transporta roba iz Kine na bogato i veliko EU tržište.

New York Times je početkom oktobra objavio tekst u kojem navodi kako su radovi na mostu koje izvodi "China Road and Bridges Corporation" istovremeno razlog za slavlje mnogim Hrvatima, dok s druge strane izazivaju zabrinutost Europske unije zbog mogućnosti da kineske kompanije uzdrmaju konkurenciju na europskom tržištu, pogaze zakone o radu i snize plate.

„Ovo je prvi put da neki veliki projekat koji finansira Europska Unija izvodi neka kineska firma“, navodi se u analizi američkog lista.

Izgradnja će doći na vrhunac za nekih 18 mjeseci (polovina 2020. godine), kada se očekuje 490 radnika na mostu, većina od njih će biti Kinezi koji će živjeti po prikolicama na rijetko naseljenom poluotoku. Hrvatski radnici će također imati učešće u radovima, ali će biti mali broj njih, zaključuje list citirajući sagovornika iz Hrvatskih cesta, prenosi NAP.

 

#Biznis